گالری

تماس با ما

ویلا

ویلا چیست؟

ساخت ویلا در حالت کلی دارای پروسه طولانی و زمانبری می‌باشد که دارای مراحل مختلفی است. در این مقاله قصد داریم به بررسی کامل مراحل ساخت یک ویلا بپردازیم پس با ما همراه باشید.

در حالت کلی ویلا به بنایی اطلاق می‌گردد که در آن یک‌هارمونی بسیار خوب میان بنا و طبیعت پیرامون ایجاد گردد و در واقع بنای ساخته شده به عنوان عضوی از طبیعت پیرامون به حساب آید.
نکته بسیار مهم و کلیدی که نقش بسیار زیادی در نتیجه نهایی ساخت ویلا دارد این است که برای ساخت ویلا از طرح مناسب استفاده شود.
اساس کار یک ویلا کاملا متفاوت از ساختمان‌های معمولی و آپارتمانها می‌باشد چرا که ویلا بر خلاف انواع دیگر ساختمانها ارتباط بسیار نزدیکی با طبیعت و محیط پیرامون خود دارد.
در حالت کلی زمانی که ما در یک ویلا قدم می‌زنیم و هوای پاک و تمیز را نفس می‌کشیم حس بسیار خوبی را تجربه کرده که این حس کاملاً از قدم زدن درون یک آپارتمان متفاوت است.

ساخت ویلا

طراحی و ساخت ویلا نیز مانند ساخت هر ساختمان دیگری نیاز به یک نقشه اولیه دارد.
همچنین باید یک سری مراحل ساخت و ساز به صورت تمام و کمال صورت پذیرد و در نهایت پروژه اجرای ویلا به اتمام برسد.
معمولاً مهندسان و ناظرین خبره برای ساخت ویلا ارزان، با توجه به آب و هوا و موقعیت جغرافیایی منطقه طرح‌های مناسب ویلایی ارائه می‌کنند.
همچنین نمای داخلی و خارجی ساختمان و مصالح به کار رفته برای ساخت ویلا ارزان نیز تحت تاثیر پارامترهایی مانند آب و هوا و موقعیت جغرافیایی ملک می‌باشد.

ساخت ویلا یا خرید ویلا؟

انتخاب هر کدام از گزینه‌های بالا، بستگی به شرایط مالی، ایده آل‌های شما از طراحی ویلا و قصد شما از داشتن ویلا، که برای استفاده شخصی باشد یا سرمایه گذاری، متفاوت خواهد بود.

در این نوشته دلایلی را ذکر می‌کنیم، تا بهتر بتوانید جنبه‌ها مختلف این تصمیم گیری را در نظر داشته باشید و راحتتر تصمیم مناسب را بگیرید.

1- اگر زمان در اولویت است و برای داشتن ویلا عجله دارید، خرید ویلا تصمیم مناسب تری است.
2- در صورتی که سرمایه مورد نیاز به طور کامل فراهم است، بهتر است با کمی‌جست و جو، ویلای مورد نظر خود را پیدا کنید و در نهایت آن را خریداری کنید. همچنین در این شرایط و نواسانات اقتصادی، ممکن است پس از گذشت زمان نتوانید با سرمایه خود ویلایی با معیار‌های مورد نظر را بسازید یا حتی خریداری کنید پس بهتر است پس از اطمینان کامل در مورد انتخاب ویلا مناسب آن را بخرید.
3- اگر محدودیت مالی ندارید، هزینه‌ها برایتان مشکلی به وجود نمی‌آورد، ساخت ویلا بهتر است.
4- برای ساخت ویلا به امنیت مالی احتیاج دارید تا بتوانید با خیال راحت از پس تمام هزینه‌های ساخت ویلا در حین پروسه اجرا بر آیید.
5- اگر به دلایل مختلف شرایط انجام کار‌های اداری را ندارید، ویلا بخرید. ممکن است به دلیل عدم تجربه کافی در امور اداری، نداشتن زمان یا اطلاعات کافی در مورد قوانین نتوانید امور اداری را طی کنید پس خریدن ویلا کاری عاقلانه تری است.

و در نهایت اگر نقشه و پلان خاصی برای ویلا در نظر دارید و می‌خواهید با مصالح با کیفیت و ایده آل خود ویلا داشته باشید، آن را بسازید، سراغ طراحی و ساخت ویلا بروید.

ویلا

مراحل ساخت ویلا

در حالت کلی باید بگویم زمانی که برای ساخت یک ویلا فرآیندها به صورت کاملاً استاندارد و درست صورت پذیرد. نتیجه امر ایجاد یک بنای با کیفیت می‌باشد. امکانات رفاهی و آسایش بسیار بالایی را در آن برای ساکنین خود ایجاد می‌کند.
همچنین از ارزش مالی بسیار بالاتری نسبت به املاکی که به صورت استاندارد و اصولی ساخته نشده است، برخوردار بوده و آرامش روحی و جسمی‌فراوانی را برای ساکنین خود ایجاد می‌نماید.
از نظر مهندسی لازم است تمام اصول مقاوم سازی و طراحی به صورت استاندارد و درست رعایت و اجرا گردد; و در نتیجه بتوانیم یک ویلای تمام عیار ارائه نمایم. مراحل ساخت ویلا از مراحل مختلفی تشکیل می‌شود که تمامی‌مراحل به صورت درست و کامل انجام شوند که در ادامه به آنها می‌پردازیم.
گروه آرتیکا ارائه دهنده انواع خدمات اجرایی و ساختمانی برای ساخت و طراحی ویلا، طراحی ویلا کلاسیک، طراحی ویلا مدرن، بازسازی ویلا و همچنین اقداماتی مانند طراحی محوطه ویلا برای مشتریان و درخواست کنندگان گرامی‌می‌باشد.

نکات مهم در ساخت ویلا

اولین قدم در ساخت ویلا و یا هر سازه دیگری در نظر داشتن یک طرح مناسب و همچنین برنامه ریزی اصولی و دقیق به منظور شروع پروژه ساخت می‌باشد; که وظیفه انجام این قسمت بر عهده طراحان و مهندسین ناظر و معمار همچنین گروه‌هایی مانند استادکاران و تاسیسات و غیره می‌باشد.
مرحله بعدی در اجرای ویلا گود برداری است. در این مرحله مکانی که قرار است پروژه ساخت ویلا در آن انجام گردد با گچ و ریسمان به صورت کامل مشخص و علامت گذاری می‌گردد. بعد از آنکه فونداسیون بنا به صورت کامل مشخص شد، عملیات گود برداری با نظارت مهندسی و با استفاده از ماشین آلات و تجهیزات گود برداری انجام می‌گردد. مرحله بعدی در اجرای ویلا بتن ریزی و اجرای اسکلت ساختمانی است. در این مرحله لازم است حتماً از بتن مرغوب و مناسب بنا استفاده کرد تا در نتیجه بنای ساخته شده دارای استحکام و طول عمر بیشتری بوده و در برابر بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله مقاومت خوبی داشته باشد.

سازی

همچنین برای اجرای اسکلت و آرماتور بندی، لازم است از میلگرد‌های مقاوم و متناسب با نوع سازه استفاده گردد.
تعیین این موارد توسط مهندسین کارآزموده و با تجربه امکان پذیر است. مرحله بعدی در اجرای ویلا دیوارکشی است.
در مرحله دیوارکشی چهارچوب ساختمان به علاوه ورودیها و خروجی و همچنین سیستم‌های تهویه و دیگر اجزای ساختمان به صورت کامل تقسیم بندی می‌گردند.
بعد از به اتمام رسیدن فرایند دیوار کشی ساختمان، مرحله بعدی در ساخت ویلا، اجرای مرحله سقف ویلا می‌باشد.

—–

پوشش سقف ویلا

سقف یک ساختمان ویلایی با توجه به موقعیت جغرافیایی آن می‌تواند از نوع سقف معمولی و یا سقف شیروانی باشد که هر کدام دارای قابلیتها و خصوصیات مخصوص به خود هستند. همچنین باید بگویم که سقف‌های شیبدار دارای پیچیدگی طراحی بیشتری بوده و در این زمینه لازم است تا متخصصین و مهندسین با تجربه وارد عمل شده تا نتیجه کار کاملا بی عیب و نقص باشد.
مرحله بعدی در ساخت ویلا نما کاری ویلا می‌باشد; که در این مرحله از مصالحی مانند چوب، سنگ آجر و غیره برای ساخت نمای بنا استفاده می‌گردد. معمولا در نمای بیرونی بنا از سنگ استفاده می‌شود، زیرا طول عمر بسیار بالاتری در برابر دیگر مصالح داشته و همچنین هیچگونه فرسایشی در آن وجود ندارد. همچنین توجه به دکوراسیون داخلی در ساخت ویلا بسیار مهم می‌باشد. از همین رو افراد متخصصی تحت عنوان معمار طراحی داخلی حضور دارند که می‌توان با استفاده از علم روز در زمینه دکوراسیون داخلی به طراحی نمای داخلی یک بنا بپردازند.

ساخت ویلا ارزان

اغلب اوقات ممکن است افرادی که تمایل به طراحی و ساخت ویلا دارند، تصور می‌کنند ساخت ویلا یک پروسه پر هزینه و به طور کلی یک کار لوکس به شمار می‌رود که فقط مختص به قشر خاصی از افراد جامعه است، اما همیشه اینطور نیست که همه ویلا‌ها از متریالی خاص و گران قیمت ساخته شوند و برای ساخت آن میلیون‌ها تومان هزینه شود.
با گسترش ویلاسازی در مناطق خوش آب و هوای ویلایی، بسیاری افراد، ناخود آگاه به خرید یا ساخت ویلا وسوسه می‌شوند، اما نگرانی از هزینه ساخت ویلا، آنها را مردد می‌کند. اما با راهکارهایی ساده و در دسترس می‌توان هزینه‌های ساخت ویلا را به حداقل رساند و دیگر نگران محدودیت بودجه نبود.
پیش از ارائه این راهکار‌ها لازم است بگوییم، اگر بودجه ساخت ویلا ارزان تمام شود به این معنی نیست که ویلایی بی کیفیت می‌سازید.

  • انتخاب متریال مناسب، با کیفیت و با قیمتی اقتصادی
  • برای مثال حتما لازم نیست برای طراحی نمای ویلا خود از سنگ‌های گران قیمتی چون مرمر یا گرانیت استفاده کنید. این سنگ‌ها علاوه بر هزینه بالا، زمان بیشتری برای اجرا دارند و همینطور نیاز به نگهداری‌های خاصی نیز دارند. شما می‌توانید از متریالی چون آجر، بتن، بتن اکسپوژ و سایر نماهای ترکیبی و ساخته شده به روش‌های نوین که کیفیت، زیبایی و صرفه اقتصادی مناسبی دارند، استفاده کنید.
  • برای بخش‌هایی از ویلا که در معرض دید نیست، می‌توانید از مصالح بازیافتی استفاده کنید، مثلا برای زیر زمین، موتور خانه، انباری، انباری در پشت بام، تاسیسات و غیره.
  • معمولا بعضی سبک‌های طراحی ویلا نسبت به سایر سبک‌ها، کم هزینه تر هستند، مانند سبک روستیک و مدرن.
  • محوطه سازی به صرفه با ساخت باغچه ویلا کوچک و کف سازی ارگانیک و طبیعی، گل‌ها و گیاهان ساده و یا  یک استخر کوچک برای حیاط ویلا و استفاده از مبلمان باغی ساده نیز می‌تواند لذت بودن در طبیعت را به وجود آورد و همینطور یک محوطه سازی زیبا و شکیل را برای ویلای شما به ارمغان آورد.

محوطه سازی در ساخت ویلا

در زمینه اجرای ویلا یک امر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که آن موضوع محوطه سازی است.
چرا که همان گونه که در ابتدای مقاله اشاره شد، ویلا رابطه بسیار نزدیکی با طبیعت و محیط پیرامون خود دارد; و در واقع با انجام محوطه سازی مرز و همسایه زمین خود را از زمین‌های مجاور را مشخص می‌نماییم.
در بحث محوطه سازی مواردی مانند گل کاری در طرحها و روش‌های مختلف، نصب آلاچیق، نصب و اجرای باربیکیو، ساخت استخر و نورپردازی محوطه و همچنین قرار دادن مجسمه‌ها و نمادهای مختلف انجام می‌پذیرد.

در مورد کلی باید بگویم که پرداختن به مسئله محوطه سازی در ساخت ویلا بسیار ضروری بوده و محوطه ویلا نقش بسیار اساسی و مهمی‌در نتیجه نهایی ساخت ویلا و همچنین زیبایی و جذابیت آن دارد.
آلاچیق و باربیکیو دو گزینه هستند که در زمان پرداختن به مساله محوطه سازی در ساخت ویلا باید توجه ویژه ای به آنها داشت و سعی شود به صورت کاملا اصولی و درست طراحی و اجرا گردند.
این دو قسمت به عنوان مکانهایی برای گذراندن اوقات فراغت و تفریح با خانواده و دوستان به حساب می‌آیند و افراد بیشتر وقت خود را در یک ویلا یا باغ در این مکانها سپری می‌کنند. در صورتی که از طرح و نقشه خوبی برای ساخت این مکانها استفاده نشود، حس رضایت و آرامش برای افراد ایجاد نمی‌گردد.

امروز طراحی فضای سبز ویلا به یک حرفه تخصصی تبدیل شده و بسیاری ترجیح می‌دهند تا با صرف هزینه و زمان از یک نیرویی انسانی متخصص در این امر استفاده کنند و فضای سبز ویلای خود را کاملا متناسب و حرفه ای ایجاد کنند.

انتخاب سبک ساخت ویلا با عکس ویلا لاکچری

برای درک بهتر یک طراح از ایده آل‌های شما برای ساخت ویلای رویایی تان لازم است تا با پیدا کردن عکس ویلا لاکچری، خانه‌های ویلایی و ارائه این تصاویر به طراح، او را در تفهیم بهتر و دقیق تری از سبک طراحی مورد نظر خود یاری کنید.

با کمی‌جستجو در اینترنت به صدها نمونه از انواع ویلاهای مورد انتظار شما از یک ویلا مدرن و شیک دست می‌یابید و می‌توانید از این موارد ایده بگیرید.

در ساخت ویلا هیچ قاعده و قانون خاصی وجود ندارد، از این رو وقتی عبارت عکس ویلا لاکچری را در فضای مجازی سرچ کنید، به تنوع و گوناگونی زیادی دست می‌یابید و شاید تصمیم گیری در این باره دشوار باشد برای اجتناب از این سردرگمی‌و دشواری در تصمیم گیری به شما پیشنهاد می‌کنیم تا فقط المان‌هایی خاص و بخش‌های بخصوصی را با جزئیات بیشتر هدف جستجوی خود قرار دهید، اینکه به صورت کلی عکس ویلا شیک و لاکچری را هدف جستجو قرار دهید باعث سردرگمی‌میشود. حتی بهتر است ابتدا مواردی از نمونه کار‌های طراحی ویلا در آرتیکا و یا هر مجموعه ای که برای همکاری انتخاب کرده اید را به دقت و با حوصله بررسی کنید تا یک طراح اولیه و سبک کلی از آنچه که دوست دارید پیدا کنید.

 

امین محمدی

Artika Co-Founder

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *